Ons logo

De uitleg over ons logo:

Een kind maakt tijdens zijn schoolloopbaan een ontwikkeling door. Deze ontwikkeling wordt verbeeld door de metafoor bergbeklimmen (OBS de Klim). De ontwikkeling van de kinderen op school verloopt via de verschillende groepen. De groepen zijn als ware kleine stukjes van de klim naar de top van de berg. Deze tocht beleven ze samen, ze helpen en ondersteunen elkaar. Deze tocht wordt in beeld gebracht door de dieren die men tijdens die tocht door de bergen tegenkomt. Ieder dier staat model voor een klein stukje tocht:
De chinchilla (wolmuis) voor de kleuterbouw, de marmot voor de onderbouw, de berggeit (steenbok) voor de middenbouw en tenslotte de arend voor de bovenbouw. Zo klimmen we met z’n allen naar de top van de berg.