OBS de Klim is één van de scholen van SPO Urecht. SPO Utrecht neemt privacy serieus en is zich bewust van de huidige privacywetgeving (de Algemene Verordening Persoonsgegevens, ofwel de AVG). SPO Utrecht is het bestuur van de openbare scholen in de stad Utrecht en kan gezien worden als een grote organisatie. Dit betekent dat SPO Utrecht heel veel persoonsgegevens verwerkt. SPO Utrecht is op grond van de AVG eindverantwoordelijk voor het zorgvuldig verwerken van al deze persoonsgegevens. Dit dient zorgvuldig te gebeuren, omdat misbruik van persoonsgegevens grote schade kan berokkenen aan leerlingen, medewerkers en andere betrokkenen bij SPO Utrecht, en ook aan het imago van SPO Utrecht zelf. We willen je dan ook graag in deze privacyverklaring uitleggen hoe SPO Utrecht omgaat met persoonsgegevens van leerlingen, ouders en websitebezoekers.