Kunstenaar in de klas

Kunstenaar in de klas, geen gast maar collega

In het jaar 2011 is OBS De Klim een creatief partnerschap aangegaan met de Stichting KunstBikken. Dit project is met veel enthousiasme bij kinderen en team ontvangen en vanaf het schooljaar 2013 – 2014 gecontinueerd in een vierjarig verdiepingsproject in het kader van de Creatieve Partnerschappen van de Gemeente Utrecht. Na die vier is het project gestopt, maar zijn we als school zelf ermee doorgegaan.
Wanneer u bij de hoofdingang staat wordt u omringd door kunstuitingen van kinderen maar ook  in de school zelf is veel kinderkunst te bewonderen.
In het kunstatelier krijgt iedere kind  per schooljaar een aantal workshops van de kunstenaar. De kunstenaars werken binnen ons aangeboden thema.
Gedurende het hele schooljaar is er minstens twee dagen per week een kunstenaar op school aanwezig. Komend jaar zullen er daarom weer drie kunstenaars hun intrek nemen in het Klim-atelier!